fbpx
Zoeken
Onze Uitgevers
Rosanne Zijerveld-Bader
Nick van Baaren
Max Brandt

Elke dag gastvrij zijn en optimale service leveren, dat is waar de teams van Hooftman Autobedrijven zich voortdurend voor inzetten. Door de mens centraal te stellen, kwaliteit te leveren en te zorgen dat alle data op orde is. Dit is over heel 2023 genomen door Volvo Car Nederland beloond met maar liefst drie Customer Satisfaction Awards. Team Waddinxveen, Schoonhoven en Woerden behoren hiermee tot een selecte groep Volvo-dealers, die zich heeft onderscheiden op de premium klantervaring die Volvo biedt op sales en service.

Ivor en Martine Hooftman, directie van Hooftman Autobedrijven: ‘Het hele jaar werken we met passie aan de beste ervaring en service voor onze klanten. Deze Volvo-award maakt ons trots en is, naast de hoge klanttevredenheidsscores, de beloning voor de inzet van de teams. Dit geldt ook voor onze vestiging in Alphen aan den Rijn, die nét niet in de prijzen is gevallen. Ook in 2024 staan onze teams weer voor onze klanten klaar en zorgen we met elkaar voor een premium klantervaring.

‘Volvo streeft niet alleen naar optimale verkeersveiligheid, duurzaamheid en een zorgeloze rijervaring, maar ook naar de hoogste klanttevredenheid. Als premium merk wil Volvo Car Nederland met het eigen Award-programma voor dealers voortdurend bijdragen aan het verbeteren van klantervaringen bij de Nederlandse Volvo-dealers. Alleen samen met de Volvo-dealers kan Volvo ervoor zorgen dat alle schakels uit het verkoop- en serviceproces vlekkeloos verlopen. Nu en in de toekomst, om optimaal in verbinding met (toekomstige) Volvo rijders te kunnen zijn.’

Het stroomnet van Utrecht is zo goed als vol en zet nu ook de woningbouw onder druk. De Nederlandse startup Hegg wil het verschil maken door mensen nog meer controle te geven en zo collectief het systeem te hacken. Hegg lanceert vandaag haar campagne in Utrecht als een snel en pragmatisch antwoord op het toenemende energieprobleem.

Dynamische contracten, real-time data en slimme hacks die inspelen op de situatie van het energienet; Hegg geeft de gebruiker de vrijheid en de kennis door inzicht te geven in hun energieverbruik om gedragsverandering te bewerkstelligen. Met het doel vraag en aanbod van groene energie veel beter op elkaar af te stemmen.

‘Als wij collectief als gebruikers in controle zijn, brengen we vraag en aanbod van groene stroom beter in balans waardoor we congestie op het energienet voorkomen. Mooie bijkomstigheid, als individuele gebruiker bespaar je 56% op je energierekening. Letterlijk power to the people’, aldus Wesley de Kruiijf, CEO van HEGG.

Actief beheer van eigen energieverbruik, meegaan met de natuur en zelfs thuisbatterijen. Hegg stelt de gebruiker in staat om energie thuis slimmer in te zetten. Ze zien zichzelf als een energiemaatschappij 2.0, dat niet verdient aan het stroomverbruik van haar klanten en onderdeel is van de oplossing in plaats van het probleem.

Vanuit Utrecht wil de Nederlandse start-up met haar nieuwe campagne laten zien wat de kracht van samen is; niet de energiemaatschappijen, maar de mensen hebben de macht om het energienet te vergroenen en congestie te voorkomen. #Heggthesystem lanceert vandaag in de hele regio Utrecht (in samenwerking met communicatiebureau Closed on Monday).

De scope van de certificering omvat de informatiebeveiliging gerelateerd aan de volgende activiteiten van Biyond:

* Het implementeren van oplossingen met BI-, CPM- en Business Analytics-tool
* Het leveren van consultancydiensten
* Het onderhouden van de opgezette omgevingen

Wat is ISO 27001?

Dit is de internationale standaard voor informatiebeveiliging. In de ISO 27001 norm is vastgesteld hoe je informatie procesmatig kan beveiligen. Ook stelt het eisen aan het vaststellen, uitvoeren, controleren, beoordelen, bijhouden en verbeteren van een gedocumenteerd managementsysteem. Dit systeem wordt ook wel Information Security Management System (ISMS) genoemd.

Waarom ISO 27001?

‘Veel klanten vragen regelmatig hoe wij omgaan met informatiebeveiliging. De ISO-certificering bevestigt dat onze procedures op het gebied van informatiebeveiliging op een juiste en veilige manier verlopen. We tonen aan dat we aan de strengste norm voor informatiebeveiliging voldoen’, schrijft het Biyond in hun persbericht.

‘Dit zorgt niet alleen voor geruststelling bij klanten, maar versnelt ook het proces omdat zij direct weten dat onze bedrijfsvoering goed georganiseerd is. Bij samenwerking met leveranciers beoordelen we ook of zij ISO 27001 gecertificeerd zijn, om ervoor te zorgen dat onze informatiebeveiliging vanuit alle invalshoeken optimaal is ingericht.’

‘ISO 27001 is een complexe norm, maar de implementatie ervan is absoluut de moeite waard. Het heeft ons organisatie geholpen om onze informatiebeveiliging op een hoger niveau te brengen. We zijn nu beter in staat om risico’s te identificeren en te beheersen’, vertelt Farhad Tiemoerie, Security Officer bij Biyond.

‘We zijn verheugd te kunnen mededelen dat we de ISO 27001-certificering hebben behaald’, zegt Maikel Follon, partner bij Biyond. ‘Deze certificering bevestigt onze toewijding aan informatiebeveiliging. We zijn ervan overtuigd dat het onze klanten een gerust gevoel geeft dat hun informatie veilig is bij ons.’

Mark Wessel, die reeds 1,5 jaar een integraal onderdeel uitmaakt van het team bij Epurple bv, een vooraanstaand online marketingbureau in Vianen, is onlangs toegetreden als vennoot. Gedurende zijn tijd bij het bedrijf heeft Mark zich bewezen als een onmisbare kracht, wat nu heeft geresulteerd in zijn nieuwe rol als medeaandeelhouder en bestuurder.

Epurple, gespecialiseerd in het leveren van innovatieve online marketingoplossingen, kondigt met trots aan dat Mark Wessel de gelederen van het managementteam zal versterken als nieuwe vennoot. Deze stap is een erkenning van zijn waardevolle bijdrage en expertise in de afgelopen anderhalf jaar bij het bedrijf.

“Mark heeft een aanzienlijke rol gespeeld in de ontwikkeling en het succes van ons bureau. Zijn unieke inzichten en toewijding hebben ons geholpen onze doelen te bereiken en onze klanten effectief te bedienen”, verklaart het management van Epurple. “We zijn verheugd dat Mark ons team versterkt als vennoot en kijken uit naar de verdere groei en ontwikkeling van ons bureau onder zijn leiding.”

Het klantenbestand van Epurple omvat een breed scala aan bedrijven, van kleine ondernemingen tot grote organisaties. Met de toetreding van Mark Wessel als vennoot, bevestigt Epurple zijn toewijding aan het leveren van uitmuntende online marketingdiensten en het versterken van zijn positie in de markt.

Lente: Laad maar

Nederland heeft veel groene ambities. Eén daarvan is de verduurzaming van de voertuigen die nu dagelijks op de weg rijden. Veel mensen maken de keuze om particulier elektrisch te gaan rijden en ondernemers verduurzamen hun wagenpark. Maar het probleem waar vrijwel iedereen tegenaan loopt is laadcapaciteit. Er zijn te weinig laadpunten en er is niet voldoende tijd om te laden. Bovendien raakt het elektriciteitsnetwerk vol. De vraag die nu boven komt drijven is: sluiten al die ambities wel aan op de werkelijkheid? Hoe zorgen we er samen voor dat we duurzaam kunnen wonen en werken? Welke oplossingen zijn er al en hoe wordt hierin samengewerkt? Wij zijn benieuwd naar de verhalen en meningen van ondernemers die hier volop mee bezig zijn!

Zomer: Fundament

Geen enkele ondernemer kan alles alleen. Zelfs als zzp’er heb je anderen nodig. Voor praktische zaken, voor inspiratie, voor nuttige feedback en natuurlijk voor klandizie. Heb je een groter bedrijf, dan zal je personeel een belangrijk onderdeel van het fundament vormen. Misschien zelfs wel hét fundament. Jouw medewerkers zorgen er immers dagelijks voor dat alle taken worden uitgevoerd en dat het bedrijf draait zoals je voor ogen hebt. Hoe probeer je er voor hen te zijn, hoe haal je het beste uit je mensen en wat doe jij om ze af en toe in het zonnetje te zetten? Het fundament zegt ook iets over hoe jij bouwt aan je bedrijf. Welke bouwstenen gebruik je? Hoe zorg je dat het fundament stevig blijft en niet instort? Wie of wat heb je daarvoor nodig? In dit nummer gaan we in op het fundament van jouw bedrijf.

Herfst: Vakmanschap

Er lijkt in onze drukke maatschappij soms steeds minder ruimte te zijn voor écht vakmanschap. En toch waarderen we juist de authenticiteit ervan. Zeker door de huidige ontwikkelingen rondom AI en robotisering. Vakmanschap is sector-breed: je denkt wellicht al snel aan een traditionele vakman, zoals een schoenmaker, timmerman of glasblazer, maar een vakman is net zo goed dat technische masterbrein van een IT-bedrijf, de zeer bekwame chauffeur van een transporteur en de allerbeste barista in een horecabedrijf. Zonder vakmanschap geen kwaliteit (en misschien wel geen echtheid). In deze editie gaan we ontdekken hoe ondernemers tegen vakmanschap aankijken.

Winter: Dromen

Waar zou je als ondernemer zijn zonder dromen? Je droomt van een nieuw kantoor, klanten in het buitenland of misschien van vroegpensioen. Dromen leiden naar missies en missies naar acties. In deze editie vragen wij ondernemers op de man af over hun dromen. Welke dromen zijn al uitgekomen en hoe hebben ze dat gedaan? Wat hopen zij nog te bereiken en welke stappen zijn daarvoor nodig? En ben je ook wel eens van een droom afgeweken? Een mooi decembernummer over inspiratie, dromen en ambities.

Denk je bij één van deze thema’s: “Ja, daar kan ik dit jaar wel iets over vertellen” of “Dat thema past perfect bij mij als ondernemer!”, laat het ons dan zeker weten. Dat kan via redactie@ondernamen.nl.

Severs Breeman Automotive ontstond als fusie tussen Breeman Automotive en Hans Severs. Beide familiebedrijven besloten om in 2021 de krachten te bundelen in het Groene Hart en de regio Rotterdam. Vanwege de huidige ontwikkelingen in de automotive, de transitie van BMW Group naar het agentenmodel en de toenemende consolidatie naar enkele grote dealergroepen, hebben de families Severs en Breeman besloten om de toekomst van hun dealerbedrijven in handen te leggen van twee grote single brand dealerholdings. “Wij herkennen in Dusseldorp en Van Poelgeest de drive en passie voor die prachtige merken BMW en MINI. Hun cultuur en klantenbenadering sluiten goed aan bij de wijze waarop wij onze bedrijven altijd hebben geleid”, laat de directie van Severs Breeman weten in hun persbericht.

Dusseldorp Automotive startte in 1959 als eerste officiële BMW dealer van Nederland in Apeldoorn. In de jaren die volgden vestigde Dusseldorp zich in Deventer en door overnames groeide het bedrijf door met vestigingen in Hoogeveen en Zwolle (2012), Alkmaar, Hoorn en Oostzaan (2016), Den Haag (2019) Assen en Groningen (2022) en in 2023 nog Brielle, Schiedam en Wateringen. Dusseldorp heeft inmiddels een prominente marktpositie in Zuid-Holland.

“Wij kennen de families Breeman en Severs al heel lang”, vertelt Richard Dusseldorp, Algemeen Directeur van Dusseldorp Automotive in het persbericht. “Wij zijn er trots op dat onze bedrijven samenkomen. De vestigingen in Rotterdam passen uitstekend bij het al bestaande dealernetwerk van ons in de regio’s Den Haag en Schiedam.”

Van Poelgeest is net als Dusseldorp een exclusieve BMW Group contractpartner die de laatste 20 jaar door overnames sterk is gegroeid. De oudste vestiging van Van Poelgeest ligt in Amstelveen aan de A9 en is onlangs compleet vernieuwd. Na de overname van de vestigingen in Heemstede en Noordwijk (2006), volgden Amersfoort en Hilversum (2015), Naarden (2016) en Amsterdam (2020).

Algemeen Directeur Harry Baltus in het persbericht: “Het karakter van de dealerbedrijven in Alphen aan den Rijn, Gouda en Woerden en de manier van denken en doen van de teams binnen deze vestigingen sluiten uitstekend aan bij de visie op klantbeleving van Van Poelgeest. Wij gaan de klanten in het prachtige Groene Hart straks samen verrassen, elke dag weer.”

Anne Brons, CEO van BMW Group Nederland, ondersteunt de overname van de Severs Breeman bedrijven door Dusseldorp en Van Poelgeest, zo staat in het persbericht vermeld. “Ons dealernetwerk verandert in hoog tempo en dat is ook nodig in deze markt. We kijken terug op een mooie samenwerking, zowel met  Hans Severs als met Frits Breeman. Zij hebben een belangrijke bijdrage geleverd aan de marktpositie die BMW Group op dit moment heeft. Respect hebben we ook voor de keuze om de dealerbedrijven te verkopen aan twee grote partners. Onze waardering ook voor de manier waarop deze partijen met elkaar tot overeenstemming zijn gekomen. Met deze netwerk aanpassingen zien wij de toekomst met vertrouwen tegemoet”.

De overname is nog onder voorbehoud van goedkeuring door de ACM (Autoriteit Consument en Markt). Naar verwachting zal de beoogde transactie eind februari 2024 afgerond zijn.

Over Severs Breeman
Severs Breeman Automotive ontstond in 2021 als de fusie tussen BMW dealers Breeman en Hans Severs. Breeman heeft dealerlocaties in Rotterdam-Noord, Rotterdam-Zuid en Gouda en Hans Severs heeft vestigingen in Alphen aan den Rijn en Woerden.

Het boek is gebaseerd op alles wat Maaike zelf had willen weten toen kanker in haar leven kwam. ‘Ik geloof in de kracht van verhalen’, vertelt de Woerdense onderneemster. ‘Ik had de sterke behoefte om ervaringsverhalen van mensen die net als ik met deze ziekte in aanraking zijn gekomen, te delen’.

 

Geen drama, wel ervaringen. Aan het fullcolour boek is twee jaar gewerkt. Het leest toegankelijk en is ondersteunend. ‘Er is geen draaiboek hoe hiermee om te gaan. Vaak hoor je de nare ervaringen. In deze gesprekken heb ik juist gezocht naar dát wat hen die het overkwam kracht gaf’, aldus Maaike. Het boek is bedoeld voor mensen die willen lezen hoe ze elkaar kunnen ondersteunen. Met begrip, empathie en concrete adviezen.

 

Opgebouwd als reisgids is het boek inspirerend en biedt het praktische tips. Van oefeningen voor het omgaan met stress en negatieve gedachten tot aan het creëren van een goed vangnet en het verwerken van emoties om je balans weer te hervinden. Het is opgebouwd via de fases die een ziekteproces kent. Ook de periode na een medisch traject komt aan bod. Zo vind je makkelijk wat je zoekt in de fase waarin je je bevindt.

 

Op de “kanjerpagina” achter in het boek kunnen mensen zelf de naam invullen van de persoon voor wie het boek bestemd is. Bij aankoop ontvangen OnderNamen-leden daarnaast een set van drie kaarten met hartverwarmende teksten. Het boek is eenvoudig te bestellen via www.metmijerbij.nl. Hier vind je ook een inkijkexemplaar.

Gisteravond nam Martijn – namens de twee – de prijs in ontvangst na verschillende stemrondes. Martijn stond tegenover zijn sterke concurrenten: Arie, Govert, Jelle en Peter van Leeuwen en Cees den Otter van aannemersbedrijf P. Van Leeuwen en Roy Bruins en Robert Besamusca van R&B Natuurlijk Buiten. Uitgever Max Brandt leidde de avond. ‘Ik sta met veel energie klaar om er een mooie avond van te maken samen met deze – in mijn ogen – gouden parels’, aldus Max.

Naast de uitreiking van de Gouden Parel was er ook de onthulling van onze nieuwe cover. In deze editie schitteren William Boons en Anthony Krijger van Pyrock op de stijlvolle cover.

Het was een succesvolle avond bij Paans Installatie en  willen onze partners bedanken die hebben bijgedragen aan deze schitterende avond:

KlaverOmega, DePartyshop.nl, Infozuil Nederland, DON food & events, Trykira, Bloemenboutique Nicole en Fortune Coffee.

Transportonderhoud Nieuwegein is een universeel garagebedrijf voor zware bedrijfswagens en vrachtwagens. Dit bedrijf is een goede toevoeging op de huidige activiteiten van de Van Dijk Groep, die als totaalleverancier actief is in truckmobiliteit en automobiliteit. Met bestaande vestigingen in Utrecht, Culemborg, Woerden, Geldermalsen, Harmelen en Veenendaal is de nieuwe vestiging in Nieuwegein een geweldige aanwinst om dekking te realiseren in heel Midden-Nederland.    

‘De nieuwe vestiging in Nieuwegein is centraal gelegen in ons rayon en daarmee een perfecte aanvulling op onze TSV bedrijven in Geldermalsen en Veenendaal. Transportonderhoud heeft een uitstekende naam in de regio en er werken gemotiveerde, deskundige mensen. Daarom wilden we dit mooie bedrijf graag overnemen’, aldus George Seitzinger, algemeen directeur Van Dijk Groep.   

Het thema van de wintereditie van Ondernamen is “vanuit het Hart” en dat is nogal een treffende fit met Aelivé en oprichter Martijn. De ondernemer begon immers zelf ooit als speakerbouwer, vanuit zijn behoefte om kwalitatieve audio-installaties in het leven te roepen. ‘Ik ben groot muziekliefhebber’, vertelt Martijn. ‘Wat ik leuk vind? Dat is niet per se aan een genre gebonden. Ik luister van Simply Red tot Beethoven; een allesvreter dus. Thuis heb ik kinderen om me heen lopen, die – uiteraard – ook geluid maken, maar dat hindert niet. Ik zet mijn installatie aan, en zelfs op de achtergrond kan ik de muziek en de kwaliteit van het geluid waarderen.’

Vandaar dat hij in de jaren ‘90 werkte aan de ontwikkeling van Van Buren Audio Design; een merk dat bekendstaat als kwalitatief hoogwaardig, en bij meubelzaken geïntegreerd wordt in het meubilair. Om het geluid te demonstreren zet Martijn zijn playlist aan via de tablet – direct een mooi voorbeeld van bedieningsautomatisering. Even later horen we de stem van Mick Hucknall, ofwel de lead van Simply Red, en zijn stem klinkt aanwezig: realistisch en glashelder. Hetzelfde geldt voor het instrumentale deel. Het geluid komt zeer zeker binnen, maar zonder dat het hard of dreunend wordt. Klasse en klanken!

Aelivé Concepts

Met Aelivé richten Martijn en zijn team zich op HiFi en domotica. Dat is hetgeen waar ze goed in zijn. Particulieren en bedrijven kunnen terecht voor één enkele tv- of geluidsinstallatie eventueel aangevuld met bedieningsautomatisering ter bevordering van het comfort. En dat kan – uiteraard – op het niveau van één enkele installatie, tot de creatie van je eigen smart home of smart office. ‘Wij zijn een aanspreekpunt; dat vind ik belangrijk. Mensen kunnen ons bellen met een vraag, en wij zorgen voor een nette oplevering van het systeem, de installatie en doen de nazorg.’ Aelivé biedt tevens desgewenst Aelivé Concepts. Bij de bouw van een kantoor of woning is het team van Aelivé liefst in een vroeg stadium betrokken, als zijnde een smart-projectleider. Ideaal voor de integratie van systemen, en het creëren van een smart home.

Wat de smart home betreft – een woning die is uitgerust met “slimme” apparaten die met elkaar in verbinding staan – kun je het zo gek niet bedenken. Denk aan systemen als de verlichting, thermostaat of een geluidsinstallatie, die allemaal via de tablet of telefoon beheersbaar zijn. Of een stapje verder: systemen die zich aan jouw levensstijl aanpassen, middels kunstmatige intelligentie. Dat laatste is nog toekomstmuziek. ‘Ik denk niet dat mensen daar al op zitten te wachten. De meesten van ons willen gebruikersgemak en comfort. Dus dat je geluids- en tv-installatie makkelijk te bedienen zijn, met zo min mogelijk apparatuur.’

‘De markt is veranderd, veel HiFi-producten worden online verkocht, maar wij kiezen bewust voor de menselijke touch’

Vernuftige systemen

Het Experience Center is een mooi voorbeeld van gebruikersgemak en vernuftige systemen. Denk aan een bedienbare whisky-kast waarvan de inhoud met een druk op de knop omhoogkomt. Of een tv-installatie, die stijlvol is weggewerkt in de wand, of in het plafond. Als klap op de vuurpijl zien we een ingebouwde en geautomatiseerde kastenwand, die als een deur opent naar de volgende kamer; de kamer met de beste akoestiek, ideaal om geluidsinstallaties te testen.

Het Experience Center voelt heel erg “James Bond”. Iets wat Robin, elektrotechnisch engineer van Aelivé, beaamt. ‘Dit is een “speelkamer”, bedoeld om te laten zien wat we kunnen. We hebben het daarom per definitie iets overdreven opgezet. Mensen verwachten het vaak niet, maar wij komen ook bij zorgtehuizen over de vloer, om systemen te automatiseren, zodat ouderen bijvoorbeeld niet hoeven te lopen om het licht uit te doen. Dat zet ons weer in een iets ander daglicht.’

Persoonlijk contact

Aelivé is een aanspreekpunt; Martijn en zijn team nemen een vraagstuk uit handen, en zorgen dat apparatuur netjes wordt opgeleverd en geïnstalleerd. Já, ze hebben een samenwerking met Mondileder in Baarn, een prachtig interieurhuis, waar ze een groot deel van hun HiFi-producten tentoonstellen, maar Aelivé is niet per se een winkel. ‘Wij zijn in een gat gesprongen’, vertelt Martijn. ‘De markt is veranderd, veel HiFi-producten worden online verkocht, maar wij kiezen bewust voor de menselijke touch. Omdat ik denk dat er behoefte is aan iemand die de telefoon opneemt, en je installatie van A tot Z regelt en kent.’

Al lange tijd is online heersend, maar inmiddels ziet Martijn een verschuiving bij bepaalde doelgroepen. ‘Een tv- of geluidinstallatie ervaren veel klanten als kostbaar, daarom is het zo belangrijk dat het goed is. Niet alleen bij aankoop, maar juist ook ná oplevering; dan komt het erop aan! Met name de waardering van onze begeleiding na aankoop merk ik steeds vaker op bij onze klanten. Wij zijn overal in Nederland werkzaam, maar het liefst blijf ik natuurlijk dicht bij huis, in Woerden is potentieel genoeg. Vandaar ook mijn initiatief om een Experience Center te bouwen in Woerden.

Gewoon bellen

Martijn heeft op mijn verzoek Lord of the Rings aangezet, de lichten iets gedimd, en de geluidsinstallatie aangezet. Natuurlijk is daar net de scene waarin Aragorn en zijn mannen door de Wargs of Isengard aangevallen worden. Kortom: het is een bloederig geheel, en dat komt binnen. Net als in de bioscoop. Hoe je een bezoekje kunt brengen aan het Experience Center in Woerden? ‘Gewoon bellen’, vertelt Martijn. ‘Mijn advies is overigens altijd om samen met je vrouw of man te komen kijken. We verkopen een tv (já) maar bovenal het tv-kijken. En die ervaring is soms lastig uit te leggen.’

 

www.aelive.nl