Interview

Terberg laat MKB’ers bellen met ANNAbel

‘Het wordt niets zonder ANNAbel!…’

Bellen over internet is iets waar we al langere tijd over horen en op 1 september 2019 stopt KPN met ISDN. MKB Nederland zal moeten switchen van aanbieder. Vanuit die gedachte, én om het de ondernemers zowel eenvoudiger als kostentechnisch aantrekkelijker te maken, lanceert Terberg Verenigde Bedrijven ANNAbel: een initiatief in de VoIP-telefonie markt die MKB Nederland bereikbaar houdt en ontzorgt op telecom gebied.

‘Waarom zou je tot 1 september 2019 wachten?’ Het is de retorische vraag die Jack Koppers, bekend van Terberg Verenigde Bedrijven en mede-initiatiefnemer van ANNAbel, aan de redacteur van dienst vraagt. ‘Eén ding weet je zeker bij ondernemers: ze willen geen gedoe. Het moet eenvoudig, inzichtelijk en snel geregeld zijn. Daarom hebben we maanden tijd en energie gestopt in het ontwikkelen van ANNAbel, het voortraject zeg maar. Die voorbereiding betaalt zich nu uit. In slechts enkele stappen ben je over. Voor een ondernemer die door wil, lagere kosten fijn vindt en niet houdt van gedoe is het ideaal.’

‘Het wordt niets zonder jou…’
Als Jack Koppers eenmaal begint te praten over ANNAbel, lijkt het alsof hij over zijn meissie thuis praat, en steekt hij zijn fanatisme niet onder stoelen of banken. ‘Haha, ja dat kan kloppen. Ik ben zó overtuigd van ons product. VoIP-telefonie is een uitstekend alternatief met meer mogelijkheden, meer flexibiliteit en tegen veel lagere kosten. Weet je waarom ik met name ook zo overtuigd ben? We hebben zoals gezegd ontzettend veel tijd geïnvesteerd in onze automatisering waardoor het extreem makkelijk is om over te stappen. In slechts vier stappen ben je over. Je vult online de configurator in en ziet direct je kosten. Je kiest wat je wilt hebben en de toestellen worden geconfigureerd verstuurt en dan is het alleen nog aansluiten en je belt met ANNAbel. Daarna bepaal je zelf of het iets wordt zeg maar.’ Dan realiseert Jack zich dat het woordgrapje snel gemaakt is: Ja ja, ik zal het grapje zelf maken… ‘Het wordt niets zonder jou, Annabel…’.

Elke dag komt dat nummer wel even naar voren. Ach weet je, ik zou liegen als we niet van tevoren al hadden bedacht dat die link gelegd zou worden. En het is prima, het werkt voor de herkenbaarheid.’

‘ Ik ben zó overtuigd van ons product!’

BELplan
Qua service onderscheidt ANNAbel zich duidelijk van collegaaanbieders in de markt. Iedere klant krijgt zijn eigen online beheer tool: een dashboard waar te allen tijde alle informatie inzichtelijk is en kan worden aangepast. Belangrijk om te weten is dat deze zeer gebruiksvriendelijk is. De grootste digibeet kan er nog mee uit de voeten. Ander voordeel: je hoeft niet meer zelf een telefooncentrale te hebben. Je maakt namelijk gebruik van de nieuwste belfunctionaliteiten in de Cloud en dat ook nog eens over je bestaande internetverbinding. Dat levert dus helemaal voordeel op, omdat je dan toch van je ISDN kosten af bent. Dat idee is voor sommigen misschien nog even wennen maar dat vormt de toekomst. Je moet er wel in mee.’

‘Er zijn wel honderd voorbeelden van hosted telefonie, maar niet zoals ANNAbel’

We liepen al langer rond met het idee dat we binnen Terberg hier iets mee moesten: ‘We wisten dat dit zou gebeuren en daarom zijn we vroegtijdig met de ontwikkeling begonnen. Je weet dat je je op de één of andere manier moet onderscheiden. Ons plan is dat op eenvoud, voordeel en maandelijks opzegbaar. Om eerlijk te zijn: er zijn wel honderd voorbeelden van hosted telefonie, maar niet zoals ANNAbel.’

Ambities
‘Welke ambities we hebben met ANNAbel? Vooropgesteld: we zitten nu met een team van zeven man, en we gaan eerst het MKB in Nederland bereiken en overtuigen. Toch weet ik dat de markt onze kant op zal trekken. ANNAbel is een marketing technisch herkenbare en sterke naam. Ik ben ervan overtuigd dat met zo’n naam en als je product goed is, men jou weet te vinden in plaats van andersom. Ik wil in 2020 zo’n 6000 ondernemers die bellen met ANNAbel.’ Tevens kijkt Jack al met een schuin oog naar de internationale kansen: ‘Zeker weten. Je ziet met name in landen als België en Duitsland dat de markt nog ver achter ligt op alle ontwikkelingen die we in Nederland al kennen. Waarom zou je niet langzaamaan je daarop voorbereiden? Regeren is vooruitzien. Maar nogmaals; eerst MKB Nederland laten bellen met ANNAbel.’ Met een knipoog: ‘Anders wordt het niets!’