Interview

Verhoeve Advies neemt zzp’ers administratieve rompslomp uit handen met nieuw pakket

‘Jij factureert, en wij doen de rest’

Verhoeve Advies lanceert ter aanvulling op haar bestaande dienstverlening een pakket speciaal voor zzp’ers: Jij factureert, en wij doen de rest. De titel van dit nieuwe label vertelt het hele verhaal. Geen omkijken naar die administratieve rompslomp, geen onaangename verrassingen. Kun jij als eenpitter ‘s avonds quality time met je gezin houden. Of dat weinig verheffende administratieve uurtje in je core business steken, natuurlijk.

‘Zo zou je het maandtarief nog meteen kunnen terugverdienen ook’, zegt Jeroen Berger, vanuit Verhoeve Advies het gezicht van het nieuwe label en tevens het aanspreekpunt voor klanten. ‘De prijs ligt vast: 69 euro (ex. btw) per maand. Zie het als een abonnement. Er komt niks bovenop, alles zit erbij in. Zelfs de belastingaangifte van je partner. Zo weet je als klant waar je aan toe bent. Je wordt fiscaal volledig ontzorgd, zonder haken en ogen. Dat is de essentie van enwijdoenderest.nl: duidelijkheid en gemak.’

De zzp’er serieus nemen
Het was de hoogste tijd voor een pakket voor zzp’ers, vonden ze bij Verhoeve Advies, dat uiteraard onder haar bekende bedrijfsnaam de focus op het mkb-segment behoudt. Het Leusdense administratiekantoor was er al een tijdje mee bezig, maar pakt nu door met een nieuw label, compleet met logo, website en social media-kanalen. De kleine zelfstandige krijgt volgens Martijn van Eijkel, partner bij Verhoeve Advies, wat hij of zij verdient: honderd procent toewijding en persoonlijke aandacht.

‘Bij veel grotere administratiekantoren zie je dat ze zzp’ers erbij doen’, weet hij. ‘Dan begin je als zelfstandige zonder personeel dus achteraan in de rij, betaal je relatief hoge tarieven en word je geholpen door mensen die je als bijvangst zien. Wij willen graag het kantoor zijn waar zzp’ers serieus genomen worden. Want juist zzp’ers hebben die fiscale ondersteuning nodig.’ ‘Ze hebben te maken met een wirwar van fiscale regels’, vult Berger hem aan. ‘We zien ook zzp’ers voorbijkomen die een groot deel van hun administratie altijd zelf deden. Negen van de tien keer hebben ze voordelen of aftrekposten gemist en te veel belasting betaald. Wij hebben er met enwijdoenderest.nl de focus op en hebben er met Verhoeve Advies ook nog een kantoor achter met gespecialiseerde fiscalisten, waar ik altijd op kan terugvallen voor ruggespraak in complexere gevallen. Dat moet een veilig gevoel geven. Daarnaast kan de zzp’er op elk moment al zijn actuele cijfers inzien op een dashboard. Even inloggen op je laptop of smartphone en je hebt het hele overzicht voor je.’

Inscannen en that’s it
Hoeft de zzp’er dan helemaal niks te doen? Berger: ‘Stuur ons je facturen en bonnen per mail of via onze app, that’s it! Voor de rest doen wij alles. We verwerken je administratie, doen de btw-aangifte, bieden eerstelijnsadvisering, stellen de jaarcijfers op en bespreken die met je, verzorgen de aangifte inkomstenbelasting plus die van je partner en bieden een continue monitoring van je resultaat.’

Met het oog op gemak verloopt veel digitaal, maar Enwijdoenderest.nl hecht veel waarde aan persoonlijk contact. Dat zit immers in het DNA van Verhoeve Advies. ‘Je kunt ons altijd bellen of op ons kantoor langskomen. Het liefst zitten we minimaal twee keer per jaar face-to-face met de klant. Dan nemen we alles in jip-en-janneketaal door, zodat iedereen het begrijpt. En we houden altijd een vinger aan de pols: loopt de aanslag inkomstenbelasting nog in de pas? Ook hier geldt weer: geen verrassingen voor de klant.’

Enorme digitaliseringsslag
Bijkomend voordeel: mocht je als zzp’er doorgroeien naar een BV, dan is de werkwijze bij Verhoeve Advies hetzelfde. Je krijgt alleen een ander contactpersoon. Van Eijkel: ‘We zijn er trots op hoe wij werken. Conform deze tijd. Met ‘scan en herken’, een boekhoudpakket van AFAS dat erachter hangt en daarachter hangt weer Visionplanner, de dashboardtooling die ervoor zorgt dat de ondernemer kan meekijken naar de cijfers. Hij of zij kan alles naar wens inrichten. Omzet vs. personeelskosten bekijken? Klik maar aan. Op vakantie inloggen? Geen probleem. We hebben in de afgelopen jaren een enorme digitaliseringsslag gemaakt.’ De adviesfunctie van het Leusdense kantoor is daarmee alleen maar sterker geworden, stelt Dennis Poorthuis (sinds juli 2017 compagnon van Van Eijkel). ‘Een jaarrekening is achteraf gepraat, geschiedenis. Wij richten ons alleen nog maar op het hier en nu. Waar kunnen we nog winst opleveren? Waar kan het margetechnisch nog beter? Waar kun je snijden of waar moet je juist investeren? Wat is fiscaal verstandig om op dit moment te doen? Wij zijn in staat om strategisch mee te denken, in welke fase een ondernemer ook zit.’

Van Eijkel: ‘Met de fiscale kracht die we in huis hebben, kunnen we cijfers duiden en de conclusies trekken die voor het mkb belangrijk zijn. Mede daardoor hebben we een mooi jaar achter de rug. We zien steeds meer dat klanten ervoor kiezen hun volledige administratie aan ons uit te besteden. Ze hebben zoveel vertrouwen in ons dat we zelfs de betalingen klaarzetten. ‘Wij doen de rest’, dat geldt ook voor Verhoeve Advies.’